Lekcja otwarta

W dniu 31.05 w naszym przedszkolu odbyła się ciekawa lekcja otwarta poprowadzona przez panią Agnieszkę Łusiak. Dzieci podróżowały po świecie różnymi środkami transportu, kształtując w ten sposób orientację w schemacie swojego ciała, przypominając sobie zasady bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych oraz doskonaląc współpracę. Po każdej zabawie dzieci wypowiadały się na temat wrażeń i towarzyszących im emocji.

„Wybieramy się w podróż dookoła świata. Najpierw będziemy podróżowali samochodem.” Dzieci maszerowały po sali w rytm wystukiwany na tamburynie, a kierując kierownicą (kołem gimnastycznym) musiały uważać na inne samochody nadjeżdżające z prawej strony.

„Czas na podróż pociągiem...” Dzieci w parach, a później trójkami prowadziły się za ramiona, tak by osoby (z przodu), które miały zamknięte oczy poruszały się bezpiecznie.

„Jechaliśmy samochodem, podróżowaliśmy pociągiem, czas na lot samolotem…” Mając zamknięte oczy i prowadząc dzieci, które pomiędzy sobą trzymały gazetę miało się uczucie wznoszenia i opadania w powietrzu.

„Dolecieliśmy na miejsce, ale cóż to? Czeka nas teraz przeprawa tratwą J” Tu uczestnicy zabawy musieli się wykazać sprytem, szybkością i współpracą. Za pomocą dwóch materacy musieli przedostać się na drugą stronę rzeki, tak by nie zjadły ich pływające rekiny.

„Podczas przeprawy tratwą bardzo się pobrudziliśmy. Musimy zatem udać się do myjni. J” Dzieci po kolei przechodziły przez tunel – myjnię, gdzie pozostali „myli ich” robiące delikatne masażyki.

„Nareszcie dotarliśmy na miejsce. Czeka tu na nas niespodzianka – skarb, ale żeby się do niego dostać musimy najpierw rozwiązać mocno splątany węzeł.” Zabawa integracyjna polegająca na splątaniu rąk wszystkich dzieci, które bez puszczenia ręki kolegi czy koleżanki muszą się rozplątać. Dzieci uruchomiają logiczne myślenie i muszą współpracować tak, by udało im się osiągnąć cel.

„Węzeł udało się rozplątać, ale nasz ruch wywołał lawinę…” Świetna zabawa kształtująca u dzieci spryt, szybkość i współpracę. Wyznacza osobę, która będzie berkiem łapie złapane dziecko za rękę, a ono kolejne aż powstanie lawina, która „porwała” wszystkie dzieci.

„Udało nam się uciec na piękną piaszczystą plażę. Nareszcie możemy odpocząć J” Czas na relaks, dzięki któremu dzieci mogą odreagować napięcia psychofizyczne i odprężyć się. Dodatkowo jest to doskonały sposób na uwrażliwianie dzieci na muzykę i kształtowanie wyobraźni. W tle słychać szum morza, dzieci leżą na podłodze i wsłuchują się w tekst mówiony spokojnym głosem przez nauczyciela.