Projekt eTwinning.

W roku szkolnym 2025/26 realizujemy projekt etwinning, podczas którego wymieniamy się doświadczeniami z innymi uczniami z takich krajów jak l: Grecja, Francja, Rumunia, Gruzja, Turcja, Portugalia i Węgry.

Co miesiąc wykonujemy zadanie, które łączy w sobie elementy artystyczne, takie jak literatura, muzyka, dźwięk, fotografia czy nauki przyrodnicze.

Projekt w całości realizujemy w języku angielskim.

Jest to dla nas kolejne niezwykłe doświadczenie, ktore pomaga rozwijać naszą kreatywność
i umiejetnosc zastosowania języka angielskiego na różnych płaszczyznach.

 

Program ten łączy sztukę, edukację w zakresie języków obcych, narzędzia cyfrowe i sztuczną inteligencję w ponadnarodowych ramach współpracy. Jego głównym celem jest umożliwienie studentom wyrażania siebie, współpracy i tworzenia poprzez sztukę, przy jednoczesnym wykorzystaniu trzech języków – angielskiego, francuskiego i niemieckiego. W ten sposób uczący się rozwijają umiejętności mediacji, wielojęzyczne kompetencje komunikacyjne, świadomość estetyczną i kompetencje cyfrowe.

Działania odbywają się zarówno w środowisku cyfrowym, jak i fizycznym, i obejmują tworzenie cyfrowych dzieł sztuki, organizację mobilnych międzynarodowych wystaw, wykorzystanie aplikacji AI do celów badawczych i twórczych (takich jak ChatGPT i Leonardo AI do generowania obrazów) oraz wielojęzyczną prezentację prac studenckich.

Co miesiąc realizowane jest wspólne i kreatywne zadanie, wspierające naukę języków, ekspresję artystyczną i kompetencje cyfrowe. Dodatkowe narzędzia cyfrowe wesprą produkcję e-booków
i wystaw online, poszerzając zasięg i wpływ twórczości studentów.

Projekt realizowany jest w oparciu o podejście STE(A)M, łączące sztukę z technologią i naukami przyrodniczymi, jednocześnie obejmując wiele form ekspresji artystycznej, takich jak malarstwo, literatura i poezja, dramatyzacja, muzyka i dźwięk, oraz fotografia. Roczny harmonogram, trwający od października do maja, przedstawia główne działania, uzupełnione sesjami wprowadzającymi
i etapami oceny końcowej, które stanowią ramy dla wspólnej podróży.

 

The program brings together art, foreign language education, digital tools, and artificial intelligence within a transnational framework of collaboration. Its primary goal is to empower students to express themselves, collaborate, and create through art while engaging with three languages—English, French, and German. In doing so, learners develop mediation skills, multilingual communication competences, aesthetic awareness, and digital literacy. Activities take place in both digital and physical environments and include the creation of digital artworks, the organization of mobile international exhibitions, the use of AI applications for research and creative purposes (such as ChatGPT and Leonardo AI for image generation), and the multilingual presentation of student work. Each month, a collaborative and creative task is carried out, fostering language learning, artistic expression, and digital competence. Additional digital tools will support the production of e-books and online exhibitions, expanding the reach and impact of the students’ creations. The project follows a STE(A)M approach, linking art with technology and the natural sciences while embracing multiple forms of artistic expression, such as painting, literature and poetry, dramatization, music and sound, and photography. The annual timeline, running from October to May, outlines the main activities, complemented by introductory sessions and final evaluation stages that frame the collaborative journey.

 

Kamila Nazarkiewicz

Katarzyna Tadla-Czmyr