Pierwsza harcerska służba

W dniach 28–30 września 2018 r. 19 przedstawicieli naszej szkolnej drużyny harcerskiej „Morowa 13”  pod opieką dwóch nauczycielek, wzięła udział w biwaku w Grodkowie.

Harcerską przygodę rozpoczęliśmy w piątkowy wieczór na dworcu głównym we Wrocławiu, skąd pociągiem ruszyliśmy do Grodkowa. Naszą bazą była Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Józefa Lompy w Grodkowie. Tam czekali już na nas nasi przyjaciele z 14 DH „Zadyma”. Wieczór zakończyliśmy zabawami integracyjnymi, pląsami i wspólnym śpiewaniem.

W sobotę na płycie dawnego niemieckiego lotniska wojennego w Starym Grodkowie wzięliśmy udział  w uroczystych obchodach 72. rocznicy mordu dokonanego przez funkcjonariuszy UB i NKWD na żołnierzach Narodowych Sił Zbrojnych z oddziału kpt. Henryka Flamego "Bartka".
Po mszy św. przeszliśmy na Polanę Śmierci, gdzie odbył się apel poległych, salwa honorowa, przemówienia i złożenie kwiatów pod krzyżem

W tym dniu nie tylko byliśmy uczestnikami tej uroczystości, odbyliśmy również służbę przy pocztach sztandarowych,  roznosząc wodę uczestnikom, a także kierując  zgromadzonych z płyty lotniska na Polanę Śmierci.

Była to nasza pierwsza służba, która napawała nas dumą,  że możemy służyć innym.

Na koniec wszyscy zostali poczęstowani grochówką.

Po powrocie do Grodkowa udaliśmy się do restauracji na obiad, gdzie czekały już na nas smakowite pierogi ruskie.

Tego dnia czekało na nas jeszcze jedno zadanie.  W przygotowanej grze mieliśmy się wykazać umiejętnością planowania i organizowania biwaków.  Podsumowanie gry odbyło się na kominku obrzędowym przy gawędzie i wspólnym śpiewaniu.

W niedzielny poranek przyszedł czas, aby po śniadaniu uporządkować szkołę i  pożegnać się z przyjaciółmi.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy w porze obiadowej do Wrocławia, gdzie czekali już na nas stęsknieni rodzice.