Alternatywne źródła energii.
W ramach starań o uzyskanie certyfikatu EkoSzkoły na lekcjach geografii w klasach siódmych podejmowane są tematy dotyczące energetyki konwencjonalnej i odnawialnej w zakresie projektu edukacyjnego Alternatywne źródła energii oraz innowacji pedagogicznej W zgodzie z naturą. Jest to jedne z wielu podejmowanych kierunków działań podnoszących świadomość ekologiczną młodego pokolenia. Uczniowie doskonale wiedzą, że niezależnie od wieku w pewnym stopniu każdy z nas wywiera wpływ na środowisko naturalne. Chodzi o to, aby wpływ ten był zminimalizowany, można to zrobić poprzez edukację i świadome działania. Transformacja energetyczna jest nieunikniona, należy z rozwagą i wiedzą ograniczać konwencjonalne źródła energii na rzecz energetyki odnawialnej. Trudno jednoznacznie powiedzieć, jaka powinna być zachowana proporcja pomiędzy konwencjonalnymi, a niekonwencjonalnymi źródłami energii. Umiejętność racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych: wody, wiatru, Słońca itp. jako nieemisyjnych źródeł energii należy kształtować od najmłodszych lat. Dlatego na lekcjach podejmowano bardzo szeroko te zagadnienia poprzez dyskusję, burzę mózgów, wykonanie plakatów, filmy edukacyjne, bazowanie na materiale źródłowym czy analizie danych dotyczących energetyki.
Uczniowie wykazali się dużą wiedzą i jeszcze większą świadomością w zakresie zielonej rewolucji energetycznej.
Pamiętajmy. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni nie tylko za środowisko przyrodnicze w Polsce, ale przede wszystkim za naszą planetę.
Aleksandra Marcinek